Online kleding kopen wordt vooral gedaan door vijftigers

Koop Online kleren

Koop Online kleren

Wie naar de cijfers gaat kijken zal zien dat de meeste online kleding aankopen gedaan worden door mensen in de leeftijd tussen de 46 en 55. Als je hierdoor lichtelijk verbaasd bent, dat was ik ook. Maar het houdt nog niet op bij de vijftigers, de grootste uitgaven in het online kleding aanschaffen worden gedaan in de leeftijdsgroep 36 – 45. Waarmee de vijftigers wel de meeste kleding aanschaffen maar niet de duurste aankopen doen. Nog een opvallende toevoeging is, is dat in de tweede helft van 2014 er ook een stijging is in de kleding aankopen online van de 75-plussers! Er was een stijging van 10% te zien in vergelijking met de eerste helft van 2014.

Volwassenen tot 25

Je zou verwachten dat de volwassenen en jongvolwassenen die in de leeftijdscategorie tot 25 zitten, veel online zouden shoppen. Maar de enige groep die nog minder bestellingen online plaatst, is de groep tussen de 26 en 35. Opvallende cijfers gezien je zou verwachten dat in die twee groepen mensen vooral op zoek zouden zijn naar de beste koopjes. Online kan je vaak makkelijker en sneller koopjes vinden, omdat je niet de hele winkel door hoeft. Ook voor ouders kan online kleding kopen een verademing zijn, omdat ze geen kinderen mee hoeven te nemen op een shoppintrip. Wellicht is met dat in je achterhoofd wel de verklaring voor het feit dat in de tweede helft van 2014 vooral veel van de kleding in de avonduren online gekocht werd. Tussen 19:00 en 21:00 uur is een erg populaire periode om kleding aan te schaffen. Maar ook net na de lunchpauze zo rond de klok van twee uur is een goed tijdstip om digitaal kleding aan te schaffen.

Werkdagen

Werkdagen

Werkdagen

Veel van de kleding die online wordt aangeschaft wordt aan het begin van de week aangeschaft. In het weekend de stad in geweest, toch de kleding niet gevonden of de juiste maat niet om vervolgens online alsnog de aankoop te doen? Maandag is een drukke dag althans online dan wel, gevolgd door dinsdag de minste aankopen die online gedaan werden vond plaats op zaterdag. Iets wat logisch is, want zaterdag is voor veel mensen een vrije dag, waar ze echt naar de winkels gaan. Wat ook logisch is vaak gecombineerd met een ander uitje, de markt of wellicht zelfs met boodschappen. Vaak vindt je in winkelcentra meerdere mogelijkheden, waardoor je alles in een keer kunt doen. Maar als je dan niet genoeg tijd hebt, de juiste maat niet vindt of een jengelend kind bij je hebt? Dan ga je vaak alsnog online kijken of je het kledingstuk kunt vinden.

Besteding

Zoals ik eerder zie geeft de groep tussen de 36 en 45 het meeste geld uit, met een bedrag van € 110,- per bestelling kan je wel rustig zeggen dat zij in een keer alles aanschaffen wat benodigd is. De groep 46 tot 55 geeft gemiddeld € 109,- uit per bestelling dit is een gemiddelde want wat iedereen al denkt is nog echt waar ook: vrouwen geven ook online meer geld uit dan mannen.”Vrouwen geven met 103 euro meer uit dan mannen. Die besteden per bestelling 78 euro.” Een ding is zeker de koopjes zijn voor zowel mannen als vrouwen populair, waarom zou je ook de volle prijs betalen als je hetzelfde product tegen een korting aan kunt schaffen? Er zijn een heleboel winkels die werken met kortingscodes, HM kortingscode is er hier eentje van. Hier kan je kortingen vinden, waarmee je kunt winkelen bij in dit geval de H&M dit kan zijn dat je gratis verzendkosten hebt, maar ook een percentage korting op kledingstukken of in het geval van H&M de Home collectie.